Telling tales in and out of school: youth performativities with digital storytelling
Prue Wales
Department of Visual and Performing Arts, National Institute of Education, Nanyang Walk, Singapore
Research in Drama Education (RIDE): The Journal of Applied Theatre and Performance, Vol. 17, No. 4, November 2012, 535–552
Daily Emotion in Non-Suicidal Self-Injury
Sarah Elizabeth Victor & E. David Klonsky
University of British Columbia
Journal of Clinical Psychology, (2014), Vol. 70(4), 364–375.
Οι βιβλιογραφικές αναφορές σχετικά με τον αυτοτραυματισμό εστιάζουν ιδιαίτερα στα χαρακτηριστικά της συμπεριφοράς αυτής σχετικά με τον έλεγχο και τη διαχείριση του συναισθήματος…
The unique therapeutic effect of different art materials on psychological aspects of 7- to 9-year-old children
Tamar Pesso-Aviv, MA (1), Dafna Regev, PhD (2), Joseph Guttmann, PhD (3)
(1) Beit Ekstein Organization & The Ministry of Education, Israel
(2) The Graduate School of Creative Art Therapies, Emili Sagol C.A.T. Research Center, University of Haifa, Israel
(3) Faculty of Education, University of Haifa, Israel
The Arts in Psychotherapy, 41 (2014), 293–301.
Το είδος των υλικών που χρησιμοποιούνται ως εκφραστικά μέσα στην εικαστική θεραπεία (ξυλομπογιές, μαρκαδόροι, τέμπερες, νερομπογιές, λαδομπογιές κ.ά.) παίζει σημαντικό ρόλο…
Excess Early Mortality in Schizophrenia
Thomas Munk Laursen, 1,3, Merete Nordentoft, 2,3 & Preben Bo Mortensen 1,3
1. National Center for Register-Based Research, Aarhus University, 8210 Aarhus V, Denmark.
2. Psychiatric Center Copenhagen, Faculty of Health Sciences, University of Copenhagen,
Copenhagen, DK 2200, Denmark.
3. The Lundbeck Foundation Initiative for Integrative Psychiatric Research (iPsych), 8210 Aarhus V, Denmark.
Annual Review of Clinical Psychology 2014, 10:425-48.