Σε αυτή την ερευνητική εργασία, χρησιμοποιείται η τεχνική του group sand play (παιχνίδι στην άμμο σε ομάδα) σε μια οικογένεια με δύο παιδιά (γιος, 8 ετών & κόρη, 4 ετών) ως τεχνική παρέμβασης. Σε αυτή την οικογένεια, ο φερόμενος ως ασθενής είναι ο γιος ο οποίος παρουσιάζει άρνηση να πάει στο σχολείο, άγχος κατά την παρουσία του εκεί, παράπονα όπως, για παράδειγμα, «δεν θέλω να πάω στο σχολείο», δυσκολία συγκέντρωσης και παρακολούθησης στην τάξη, κακή απόδοση στα τεστ/διαγωνίσματα και προκλητική συμπεριφορά σχετικά με τις εργασίες στο σπίτι υπό την επίβλεψη των γονέων.
Η σχέση με τους γονείς είναι τεταμένη με καθημερινές εντάσεις και συγκρούσεις, χαρακτηρίζεται από αναποτελεσματική επικοινωνία, άσκηση σκληρής πειθαρχίας από τους γονείς, εκφοβισμό, λεκτική κακοποίηση, σωματική τιμωρία. Ο γιος εκφράζει αρνητικά συναισθήματα για το σχολείο και το σπίτι.
Εφαρμόστηκε η τεχνική του group sand play σε 6 συνεχόμενες συνεδρίες. Ο θεραπευτής παρουσίασε το δίσκο με την άμμο και τις μινιατούρες που μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν και με κλήρωση κάθε φορά καθορίζονταν η σειρά με την οποία το κάθε μέλος της οικογένειας μπορούσε να επιλέξει και να τοποθετήσει τη μινιατούρα επιλογής του στο δίσκο. Η δυναμική της ομάδας σταδιακά άρχισε να ξεδιπλώνεται και να αναδύεται (συγκρούσεις, συμβολισμοί κλπ.) κατά τη διάρκεια των συνεδριών.
Ακολουθήθηκαν 4 στάδια: Αυτοσυγκέντρωση, κάλεσμα στο να δώσουν τα μέλη της ομάδας προσοχή ο ένας στον άλλον, επικοινωνία & αμοιβαία κατανόηση, προσαρμογή & ενσωμάτωση.
Η παρατήρηση των αποτελεσμάτων έδειξε ότι το group sand play είναι μια αποτελεσματική τεχνική για την ενίσχυση της επικοινωνίας και της αλληλεπίδρασης μεταξύ των μελών της οικογένειας, τη βελτίωση των διαπροσωπικών τους σχέσεων, ιδιαίτερα της σχέσης γονέα-παιδιού, και την άμβλυνση των εντάσεων γονέα-παιδιού ως εμπόδια στην αποτελεσματική εκπαίδευση στο σπίτι.