content

Daily emotional well-being during the COVID-19 pandemic

British Journal of Health Psychology, 2020, 1-10.

Leonhard K. Lades, Kate Laffan, Michael Daly & Liam Delaney

 

Η παρούσα ερευνητική εργασία διεξήχθη σε πληθυσμό της Ιρλανδίας στις 25 Μαρτίου 2020, αφού έκλεισαν τα εκπαιδευτικά ιδρύματα της χώρας και οι μικρές επιχειρήσεις λόγω του lockdown…

Η παρούσα ερευνητική εργασία διεξήχθη σε πληθυσμό της Ιρλανδίας στις 25 Μαρτίου 2020, αφού έκλεισαν τα εκπαιδευτικά ιδρύματα της χώρας και οι μικρές επιχειρήσεις λόγω του lockdown. Σκοπός της έρευνας ήταν η διερεύνηση του τρόπου με τον οποίο οι άνθρωποι βίωναν τις δραστηριότητές τους, τις αλληλεπιδράσεις με τους με τους άλλους ανθρώπους αλλά και τις διάφορες δομές της καθημερινότητάς τους κατά τη διάρκεια του lockdown.

Για το σκοπό αυτό χρησιμοποιήθηκε το Day Reconstruction Method (DRM), ένα εργαλείο έρευνας τύπου ημερολόγιο σχεδιασμένο ειδικά στο να συλλέγει δεδομένα από τις εμπειρίες ενός ατόμου κατά τη διάρκεια μιας ημέρας (Kahneman et al., 2004).

Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι ενώ το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου των ατόμων που συμμετείχαν στην έρευνα ξοδεύονταν μέσα στο σπίτι (74%), ο χρόνος που οι ίδιοι περνούσαν έξω από το σπίτι συνδέονταν με σημαντικά υψηλότερη θετική διάθεση και μειωμένα αρνητικά συναισθήματα. Η άσκηση/γυμναστική, οι περίπατοι/περπάτημα, η κηπουρική, η ενασχόληση με τα προσωπικά χόμπι και η φροντίδα των παιδιών ήταν οι δραστηριότητες που συνδέονταν με την πιο θετική διάθεση. Παράλληλα, οι δραστηριότητες με τη χαμηλότερη κατάταξη θετικής συναισθηματικής διάθεσης ήταν τα μαθήματα του σχολείου στο σπίτι για τα παιδιά καθώς και η πληροφόρηση περί του covid-19 από τα διάφορα μέσα.

Τα ευρήματα της συγκεκριμένης έρευνας σαφώς υποδεικνύουν δραστηριότητες που προασπίζουν την θετική διάθεση και ψυχική υγεία των ατόμων κατά τη διάρκεια ενός lockdown: είναι σημαντικό να μπαίνουν όρια έκθεσης στον τύπο και τα διάφορα μέσα περί της πληροφόρησης για τον covid-19 αλλά να υπάρχει και μεγαλύτερη εκπαιδευτική υποστήριξη προκειμένου να διευκολυνθεί η διαδικασία της τηλε-κπαίδευσης στο σπίτι κατά τη διάρκεια του lockdown.