ΣΥΧΝΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ

content
psychologynnet.gr

Τι θα μπορούσε να χαρακτηρίζει μια ηρωική φυσιογνωμία;

Ο προσωπικός ήρωας για τον καθένα από εμάς μπορεί να είναι διαφορετικός, κάποια όμως ιδιαίτερα στοιχεία χαρακτηρίζουν όλους τους σημαντικούς, τους «μεγάλους» ανθρώπους! Ποια θα μπορούσαν να είναι αυτά…
-Ικανότητα, επιδεξιότητα, ευφυία
-Τρυφερότητα, αγάπη, ευγένεια
-Κουράγιο, δύναμη, αποφασιστικότητα
-Μετριοφροσύνη, αλτρουισμός
-Τάση για ρίσκο
-Τιμιότητα
Η σημαντικότητα μιας ηρωικής φυσιογνωμίας πηγάζει πράγματι από τις ιδιαίτερες ικανότητες και τα ταλέντα της, όχι από την τύχη ή τα φώτα της δημοσιότητας που μπορεί να λάμπουν ξαφνικά και συγκυριακά πάνω της. Το στοιχείο αυτό είναι πολύ σημαντικό, ιδιαίτερα στις μέρες μας που τα μέσα μαζικής ενημέρωσης «γεννούν» αστέρες και διασημότητες μαζικής κατανάλωσης. Ο ήρωας «γεννιέται» από το έργο και την αξία που αυτό έχει για τον ίδιο αλλά και για τον κόσμο γύρω του! Γι’ αυτό άλλωστε και η απήχησή του είναι διαχρονική, ένα άλλο σημαντικό στοιχείο που χαρακτηρίζει την πορεία μιας ηρωικής προσωπικότητας: η λάμψη και η απήχηση στη διάρκεια του χρόνου.
Ο ήρωας στέκεται επίσης με ευγένεια και μετριοφροσύνη απέναντι στα επιτεύγματά του αλλά και τον κόσμο που τον θαυμάζει. Δεν τον χαρακτηρίζει η αλαζονεία και η εκδικητικότητα. Η ζωή του διακρίνεται από την αγάπη, το θαυμασμό και την αφοσίωση του κόσμου. Η ευφυϊα και οι ιδιαίτερες ικανότητες είναι σημαντικές, φαίνεται όμως πως αυτές δεν αρκούν: ο ήρωας πρέπει να κερδίζει την καρδιά και την ψυχή των θαυμαστών του, χτες, σήμερα, αύριο, και για πάντα! Γι’ αυτό είναι άλλωστε και ξεχωριστός!

content
psychologynnet.gr

Τι μας δείχνουν τα όνειρά μας;

Τα όνειρα αποτελούν τον καθρέφτη του ασυνειδήτου και η ανάλυσή τους αποκτά ένα ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τον καθένα. Το πιο σημαντικό στοιχείο όμως είναι ότι φανερώνουν, με τον πιο αποτελεσματικό και θαυμαστό τρόπο, τις ασυνείδητες επιθυμίες και συγκρούσεις μας. Γι’ αυτό και πολλές φορές στα όνειρα βλέπουμε να κάνουμε πράγματα που δεν θα φανταζόμασταν ότι μπορούμε να κάνουμε στην πραγματικότητα ή άλλες πράξεις τις οποίες δεν εγκρίνουμε ή θεωρούμε απαγορευμένες. Όταν για παράδειγμα ένα παιδί βλέπει στο όνειρό του ότι πήγαν το μικρότερο αδελφό του στο γιατρό και του έβγαλαν το δόντι, ή ότι ο αδελφός του έπεσε από το ποδήλατο κι έσπασε το πόδι του, το περιεχόμενο αυτό μπορεί να υποδηλώνει επιθετικά συναισθήματα προς τον αδελφό τα οποία όμως δεν είναι αποδεκτά από το συνειδητό κομμάτι του εαυτού (τ’ αδέλφια δεν πρέπει να μισούνται…) και έτσι απωθούνται. Βρίσκουν όμως έμμεσα έκφραση στο περιεχόμενο του ονείρου που μπορεί να εκφράζει συγκαλυμμένα τις ασυνείδητες επιθυμίες.

content
psychologynnet.gr

Ποιες δυσκολίες αντιμετωπίζουν οι αριστερόχειρες;

Οι αριστερόχειρες καλούνται να ζήσουν σε ένα κόσμο που εδώ και αιώνες είναι φτιαγμένος αποκλειστικά για δεξιόχειρες!
Σε ένα κόσμο που όλα «γυρίζουν προς τα δεξιά», η ζωή για τη μειονότητα αυτή (10% του παγκόσμιου πληθυσμού, με υψηλότερο ποσοστό γυναικών), που φαίνεται να βλέπει τα πράγματα μέσα από καθρέπτη, δεν είναι και τόσο απλή. Οι μικροδυσκολίες της καθημερινότητας είναι πολλές, όπως είναι, για παράδειγμα, το άνοιγμα μιας κονσέρβας, ενός μπουκαλιού, της βρύσης, η χρησιμοποίηση του ψαλιδιού, του χάρακα, του τιρμπουσόν ή ακόμη και η οδήγηση. Έχουμε ποτέ φανταστεί την επιτέλεση διαφόρων επαγγελματικών εργασιών με δεξιόχειρα εργαλεία; Πώς είναι αλήθεια να είναι κανείς χειρούργος ή οδοντίατρος με τεχνικές και εργαλεία αποκλειστικά φτιαγμένα για δεξιόχειρες;
Οι δυσκολίες βέβαια στον τομέα της εκπαίδευσης είναι οι πιο σημαντικές! Οι στρατηγικές μάθησης στο σύγχρονο εκπαιδευτικό σύστημα αναφέρονται κατά κανόνα -αν όχι αποκλειστικά- στο αριστερό-ομιλούν ημισφαίριο ή στους φυσικά δεξιόχειρες μαθητές. Οι μαθητές όμως εμφανίζουν διαφορές στο βαθμό επικυριαρχίας των ημισφαιρίων. Το σημερινό εκπαιδευτικό σύστημα δυσχεραίνει τη μάθηση σε παιδιά με κυρίαρχο το δεξί ημισφαίριο, πολλά από τα οποία είναι αριστερόχειρα, με άλλα λόγια οι τεχνικές μάθησης δεν τα διευκολύνουν να αναδείξουν τις δυνατότητες και τη δημιουργικότητά τους.

content
psychologynnet.gr

Γιατί τα αφήνω όλα για την τελευταία στιγμή;

Δεν είναι λίγοι οι άνθρωποι που εξαντλούν κάθε φορά όλα τα χρονικά περιθώρια προκειμένου να ολοκληρώσουν μια υποχρέωση που έχουν αναλάβει. Σε σημαντικό ποσοστό αυτών των περιπτώσεων ανακαλύπτει κανείς ότι το άτομο δεν έχει κίνητρο για τη συγκεκριμένη δραστηριότητα που έχει αναλάβει ή είχε κίνητρο και το έχει χάσει ή έχει χάσει τη σύνδεση ανάμεσα σε αυτό που πρέπει να κάνει και στο κίνητρό του.
Σε άλλες περιπτώσεις, η αργοπορία και η καθυστέρηση μπορεί να οφείλονται και στο φόβο της αποτυχίας. Γιατί το να αφήνει κανείς τα πάντα για την τελευταία στιγμή αποτελεί πάντα μια καλή δικαιολογία σε περίπτωση αποτυχίας. Τέλος, είναι σημαντικό να τονιστεί ότι η πιεστική και ψυχοφθόρα τακτική της «τελευταίας στιγμής» μπορεί να γίνει και συνήθεια και, σε πολλές περιπτώσεις, είναι η αίσθηση της πίεσης που γεμίζει το άτομο συναισθηματικά και το κάνει να ξεχνά άλλα προβλήματα που το απασχολούν παρά το κίνητρο ολοκλήρωσης της εργασίας του.