ΣΥΧΝΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ

content
psychologynnet.gr

Γιατί τα αφήνω όλα για την τελευταία στιγμή;

Δεν είναι λίγοι οι άνθρωποι που εξαντλούν κάθε φορά όλα τα χρονικά περιθώρια προκειμένου να ολοκληρώσουν μια υποχρέωση που έχουν αναλάβει. Σε σημαντικό ποσοστό αυτών των περιπτώσεων ανακαλύπτει κανείς ότι το άτομο δεν έχει κίνητρο για τη συγκεκριμένη δραστηριότητα που έχει αναλάβει ή είχε κίνητρο και το έχει χάσει ή έχει χάσει τη σύνδεση ανάμεσα σε αυτό που πρέπει να κάνει και στο κίνητρό του.
Σε άλλες περιπτώσεις, η αργοπορία και η καθυστέρηση μπορεί να οφείλονται και στο φόβο της αποτυχίας. Γιατί το να αφήνει κανείς τα πάντα για την τελευταία στιγμή αποτελεί πάντα μια καλή δικαιολογία σε περίπτωση αποτυχίας. Τέλος, είναι σημαντικό να τονιστεί ότι η πιεστική και ψυχοφθόρα τακτική της «τελευταίας στιγμής» μπορεί να γίνει και συνήθεια και, σε πολλές περιπτώσεις, είναι η αίσθηση της πίεσης που γεμίζει το άτομο συναισθηματικά και το κάνει να ξεχνά άλλα προβλήματα που το απασχολούν παρά το κίνητρο ολοκλήρωσης της εργασίας του.

content
psychologynnet.gr

Ποιες δυσκολίες αντιμετωπίζουν οι αριστερόχειρες;

Οι αριστερόχειρες καλούνται να ζήσουν σε ένα κόσμο που εδώ και αιώνες είναι φτιαγμένος αποκλειστικά για δεξιόχειρες!
Σε ένα κόσμο που όλα «γυρίζουν προς τα δεξιά», η ζωή για τη μειονότητα αυτή (10% του παγκόσμιου πληθυσμού, με υψηλότερο ποσοστό γυναικών), που φαίνεται να βλέπει τα πράγματα μέσα από καθρέπτη, δεν είναι και τόσο απλή. Οι μικροδυσκολίες της καθημερινότητας είναι πολλές, όπως είναι, για παράδειγμα, το άνοιγμα μιας κονσέρβας, ενός μπουκαλιού, της βρύσης, η χρησιμοποίηση του ψαλιδιού, του χάρακα, του τιρμπουσόν ή ακόμη και η οδήγηση. Έχουμε ποτέ φανταστεί την επιτέλεση διαφόρων επαγγελματικών εργασιών με δεξιόχειρα εργαλεία; Πώς είναι αλήθεια να είναι κανείς χειρούργος ή οδοντίατρος με τεχνικές και εργαλεία αποκλειστικά φτιαγμένα για δεξιόχειρες;
Οι δυσκολίες βέβαια στον τομέα της εκπαίδευσης είναι οι πιο σημαντικές! Οι στρατηγικές μάθησης στο σύγχρονο εκπαιδευτικό σύστημα αναφέρονται κατά κανόνα -αν όχι αποκλειστικά- στο αριστερό-ομιλούν ημισφαίριο ή στους φυσικά δεξιόχειρες μαθητές. Οι μαθητές όμως εμφανίζουν διαφορές στο βαθμό επικυριαρχίας των ημισφαιρίων. Το σημερινό εκπαιδευτικό σύστημα δυσχεραίνει τη μάθηση σε παιδιά με κυρίαρχο το δεξί ημισφαίριο, πολλά από τα οποία είναι αριστερόχειρα, με άλλα λόγια οι τεχνικές μάθησης δεν τα διευκολύνουν να αναδείξουν τις δυνατότητες και τη δημιουργικότητά τους.

content
psychologynnet.gr

Τι είναι τελικά η ευχαρίστηση;

Όσο κι αν φαίνεται παράξενο, η ευχαρίστηση απαιτεί ικανότητα και ανάληψη ευθύνης για τον εαυτό μας και τη διάθεσή του. Τι είναι όμως τελικά η ευχαρίστηση;

Η ευχαρίστηση καταρχήν είναι υποκειμενική και ο καθένας μπορεί να την ορίζει με το δικό του τρόπο. Το συναίσθημα είναι ίδιο, απλά ο «τρόπος», η συνταγή θα μπορούσε να πει κανείς, είναι διαφορετική για τον καθέναν. Παράλληλα η ευχαρίστηση είναι συνήθως μια αίσθηση παροδική και έτσι πολλοί άνθρωποι δυσκολεύονται να την αναγνωρίσουν αλλά και να επενδύσουν περισσότερο σε αυτή. Συνοδεύεται από θετική σκέψη, αισιοδοξία, αίσθηση ενέργειας και δύναμης για δημιουργικότητα. Την ευχαρίστηση όμως πρέπει και να την «επιτρέψουμε», με άλλα λόγια να μην νιώσουμε ενοχή με τη χαρά και τη θετική διάσταση εξέλιξης στη ζωή μας. Συχνά, όμως, μόλις νιώσουμε ευχαρίστηση ενοχοποιούμαστε και επιτρέπουμε στις αρνητικές σκέψεις να την «χαλάσουν» και να εισβάλλουν στη ζωή μας: «Κάτι θα πάει στραβά, δεν μπορεί…», σκεφτόμαστε…

Αν την νιώσετε λοιπόν μην αφήσετε να σας διαφύγει η αίσθησή της, αρκεί να θελήσετε πραγματικά να την ζήσετε και να την απολαύσετε!

content
psychologynnet.gr

Γιατί αρέσει σε όλους να ασχολούνται με τα ζώδια;

Είναι γεγονός ότι ακόμη και οι πιο δύσπιστοι θα βρουν μια στιγμή χαλάρωσης και ψυχαγωγίας στην ανάγνωση αστρολογικών προβλέψεων. Μέσα στη ροή της καθημερινότητας, αυτές οι μικρές φράσεις των αστρολογικών προβλέψεων, που μοιάζουν να τα «αγγίζουν» όλα, είναι σαν να πέφτουν από τον ουρανό προσφέροντας έστω και στιγμιαία μια σταγόνα νοήματος και επικοινωνίας. Παράλληλα, μοιάζει, σαν κάποιος που γνωρίζει τα πάντα να ασχολείται με εμάς προσωπικά και να μας δίνει τη συμβουλή του. Εκεί εξάλλου βασίζεται και σημαντικό μέρος της δύναμης αυτών των προβλέψεων: ότι ταιριάζουν σε όλους και μοιάζει σαν να έχουν γραφτεί για τον καθένα από εμάς προσωπικά. Τέλος, η ανάγκη της πρόβλεψης, δηλαδή ουσιαστικά η ανάθεση της ευθύνης για τη ζωή και τις επιλογές μας σε κάποιον άλλον, έξω από εμάς,  φαίνεται να είναι πανανθρώπινο φαινόμενο. Είναι δύσκολο να σηκώσουμε το βάρος μόνοι μας και να συνειδητοποιήσουμε ότι εμείς οι ίδιοι είμαστε υπεύθυνοι για τις επιλογές μας.