ΣΥΧΝΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ

content
psychologynnet.gr

Γιατί δεν έχω καλές σχέσεις με τους συναδέρφους μου;

Αρχικά θα πρέπει κανείς να ξεκαθαρίσει αν υπάρχει κάποιο πρόβλημα στο συγκεκριμένο πλαίσιο εργασίας και στο οποίο έτσι αναπόφευκτα δημιουργούνται σημαντικές δυσκολίες συναναστροφής με τους συναδέρφους. Ο κόσμος μπορεί να είναι πολύ διαφορετικός, οι συνθήκες προβληματικές, π.χ., μη ξεκάθαροι ρόλοι, έλλειψη οριοθέτησης, στοχοποίηση του διαφορετικού κ.ά. Σε κάθε άλλη περίπτωση, μπορεί να παρατηρήσει κανείς αν οι αντιδράσεις και οι συμπεριφορές των άλλων συμβαίνουν και σε άλλους τομείς της ζωής του, αν, με άλλα λόγια, φέρει ο ίδιος ένα είδος συμπεριφοράς που δημιουργεί κακές σχέσεις με τους γύρω του. Ίσως συνηθίζει να μεταφέρει τις δυσκολίες και τα προβλήματα της προσωπικής του ζωής στην επαγγελματική δραστηριότητα και να επιβαρύνει τους άλλους. Μπορεί επίσης να έχει μάθει να παίζει ένα συγκεκριμένο ρόλο, π.χ., του αποδιοπομπαίου τράγου, και να μην γνωρίζει πώς να το αλλάξει αυτό. Τέλος, μπορεί να είναι πολύ ανταγωνιστικός και να ζηλεύει τους συναδέρφους του οπότε αυτόματα οι συνάδερφοι τον φοβούνται και είναι καχύποπτοι μαζί του.

content
psychologynnet.gr

Τι είναι η θεραπευτική ιππασία;

Η θεραπευτική ιππασία αποτελεί μια εναλλακτική, ολιστική, θεραπευτική προσέγγιση για άτομα με ειδικές ανάγκες. Είναι μια μορφή θεραπείας κατά την οποία το άλογο χρησιμοποιείται για να επιτευχθούν θεραπευτικοί στόχοι χωρίς να αντικαθιστά τις κλασσικές θεραπευτικές μεθόδους.
Η θεραπευτική ιππασία αποτελεί καταρχήν μια ευχάριστη αθλητική και κοινωνική δραστηριότητα και βοηθά το άτομο να κινητοποιηθεί ψυχικά και κοινωνικά στα πλαίσια μιας ομάδας. Ενισχύει την εύρεση νέων τρόπων συμπεριφοράς και ανάπτυξης ισορροπημένων κοινωνικών δεξιοτήτων χρησιμοποιώντας το άλογο ως μέσο έκφρασης και επικοινωνίας.
Παράλληλα, αναφέρεται στη χρήση της κίνησης του αλόγου, ως θεραπευτικού εργαλείου, για να επιτευχθούν η σωστή στάση του σώματος, η ισορροπία, η κινητικότητα και ο μυϊκός τόνος παιδιών με νευρολογικά προβλήματα. Η κίνηση του αλόγου είναι τρισδιάστατη, πολύ κοντινή με την ανθρώπινη κίνηση. Μεταφέρει στο ανθρώπινο σώμα περίπου εκατόν δέκα τρισδιάστατες ρυθμικές ταλαντώσεις το λεπτό, με αποτέλεσμα ο αναβάτης να γυμνάζεται παθητικά και να εξασκεί την ισορροπία του, ενώ παράλληλα νιώθει ευχάριστα συναισθήματα. Τέλος, το άλογο μπορεί να γίνει και η προέκταση του σώματος ατόμων που χρησιμοποιούν αναπηρικό καρότσι που με αυτό τον τρόπο έχουν τη δυνατότητα να δουν τον κόσμο από πάνω προς τα κάτω, και όχι αντίθετα, όπως τον βλέπουν όταν κάθονται στο αναπηρικό καρότσι.

content
psychologynnet.gr

Ποιοι ρισκάρουν περισσότερο;

Η νεαρή ηλικία σχετίζεται άμεσα με την εκδήλωση ριψοκίνδυνης συμπεριφοράς. Συγκεκριμένα άνδρες νεαρής ηλικίας ρισκάρουν περισσότερο σε σχέση με τους μεγαλύτερούς τους. Η συγκεκριμένη διαφοροποίηση αφορά κυρίως στο επίπεδο των φυσικών αντοχών ενώ σε οικονομικά ή πνευματικά ζητήματα η επιδίωξη του ρίσκου αυξάνει με την πάροδο της ηλικίας. Οι γυναίκες σε σχέση με τους άντρες σημειώνουν μικρότερη τάση προς ριψοκίνδυνη συμπεριφορά. Η βελτίωση του μορφωτικού επιπέδου και η παροχή ίσων ευκαιριών τείνει να ελαχιστοποιεί τη συγκεκριμένη διαφοροποίηση. Θετική συσχέτιση υφίσταται μεταξύ της οικονομικής κατάστασης και της τάσης προς ριψοκίνδυνη συμπεριφορά. Ρισκάρουν περισσότερο όσοι έχουν περισσότερα! Τα πρωτότοκα παιδιά ρισκάρουν λιγότερο σε σχέση με τα δευτερότοκα. Η απειρία των γονέων και οι υψηλότερες απαιτήσεις στην ανατροφή των πρωτότοκων παιδιών οδηγούν πιθανόν σε πιο συντηρητικές κατευθύνσεις εξέλιξής τους. Οι εργένηδες ρισκάρουν περισσότερο από τους παντρεμένους των οποίων η παρακινδυνευμένη συμπεριφορά μπορεί να έχει αντίκτυπο και σε άλλα πρόσωπα, τη σύντροφο, τα παιδιά κλπ. Το υψηλό μορφωτικό επίπεδο σχετίζεται με υψηλότερο ποσοστό ριψοκίνδυνης συμπεριφοράς: όσο περισσότερα ξέρεις τόσο περισσότερα ρισκάρεις!

content
psychologynnet.gr

Τι μας δείχνουν τα όνειρά μας;

Τα όνειρα αποτελούν τον καθρέφτη του ασυνειδήτου και η ανάλυσή τους αποκτά ένα ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τον καθένα. Το πιο σημαντικό στοιχείο όμως είναι ότι φανερώνουν, με τον πιο αποτελεσματικό και θαυμαστό τρόπο, τις ασυνείδητες επιθυμίες και συγκρούσεις μας. Γι’ αυτό και πολλές φορές στα όνειρα βλέπουμε να κάνουμε πράγματα που δεν θα φανταζόμασταν ότι μπορούμε να κάνουμε στην πραγματικότητα ή άλλες πράξεις τις οποίες δεν εγκρίνουμε ή θεωρούμε απαγορευμένες. Όταν για παράδειγμα ένα παιδί βλέπει στο όνειρό του ότι πήγαν το μικρότερο αδελφό του στο γιατρό και του έβγαλαν το δόντι, ή ότι ο αδελφός του έπεσε από το ποδήλατο κι έσπασε το πόδι του, το περιεχόμενο αυτό μπορεί να υποδηλώνει επιθετικά συναισθήματα προς τον αδελφό τα οποία όμως δεν είναι αποδεκτά από το συνειδητό κομμάτι του εαυτού (τ’ αδέλφια δεν πρέπει να μισούνται…) και έτσι απωθούνται. Βρίσκουν όμως έμμεσα έκφραση στο περιεχόμενο του ονείρου που μπορεί να εκφράζει συγκαλυμμένα τις ασυνείδητες επιθυμίες.