ΣΥΧΝΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ

content
psychologynnet.gr

Γιατί, μερικές φορές, είναι δύσκολο να βάλουμε τα παιδιά για ύπνο;

Πολλές φορές τα παιδιά βρίσκονται σε υπερένταση από τα γεγονότα της ημέρας, ή δεν θέλουν να πάνε για ύπνο και να αποχωριστούν τους γονείς τους, όταν μάλιστα υπάρχει και ένα αδερφάκι, μεγαλύτερο από εκείνα, το οποίο πηγαίνει αργότερα για ύπνο. Άλλες φορές έχουν εφιάλτες και φοβούνται να κοιμηθούν τελείως μόνα τους στο δωμάτιο. Γενικότερα, είναι σημαντικό να ελέγξουμε αν υπάρχει κάτι για το οποίο έχουν άγχος κατά τη διάρκεια της ημέρας, ή κάποιο γεγονός για το οποίο αγωνιούν για την επόμενη μέρα, στο σχολείο, με τους φίλους τους, ή αλλού, και το οποίο τους δημιουργεί υπερένταση και δεν μπορούν να κοιμηθούν.
Με τα παιδιά είναι επίσης σημαντικό να τηρείται ένα καθημερινό, συγκεκριμένο πρόγραμμα σε σχέση με την ώρα και τη διαδικασία του ύπνου. Οι γονείς μπορούν να αρχίζουν να βάζουν τα παιδιά στο κλίμα της προετοιμασίας του ύπνου περίπου 30 λεπτά πριν, βοηθώντας τα να χαλαρώσουν περισσότερο και διακόπτοντας δραστηριότητες που δημιουργούν ένταση (π.χ. τηλεόραση, έντονη μουσική κλπ.). Και αν, κάνοντας όλα αυτά υπάρχει η αίσθηση ότι γινόμαστε πολύ αυστηροί, είναι σημαντικό να συνειδητοποιήσουμε ότι τα περισσότερα παιδιά, όταν είναι κουρασμένα, θέλουν να
κοιμηθούν, γι’ αυτό πρέπει να τηρούμε τα όρια και να είμαστε σταθεροί στην προσέγγισή μας προκειμένου κι εκείνα να νιώσουν μεγαλύτερη ασφάλεια.

content
psychologynnet.gr

Εφηβεία: πόσο σημαντική είναι η επιλογή του κατάλληλου ατόμου για την πρώτη σεξουαλική επαφή;

Η επιλογή αυτή είναι σημαντική όχι όμως υπό την έννοια που συνήθως λαμβάνει. Η πρώτη φορά, τόσο για το αγόρι όσο και για το κορίτσι, είναι μια σημαντική συναισθηματική εμπειρία κυρίως που αφορά έκθεση του ατόμου σε πολλά επίπεδα και για το λόγο αυτό έχει ανάγκη να υποστηριχθεί και από ένα άτομο του αντίθετου φύλου που θα την στηρίξει περισσότερο σε συναισθηματικό επίπεδο παρά σε οτιδήποτε άλλο. Καμία πρώτη σεξουαλική εμπειρία δεν μπορεί να είναι τραυματική όσο αδέξια, επιπόλαια, λανθασμένη κλπ. κι αν είναι, αν πραγματοποιηθεί από δύο άτομα που τη στιγμή της σεξουαλικής συνεύρεσης νιώθουν καλά ο ένας με τον άλλον, επικοινωνούν, εκτιμούν ο ένας τον άλλον, μπορούν να συζητήσουν μετά κοκ. Σε αυτή την περίπτωση μπορούμε να πούμε ότι πρόκειται για την επιλογή του κατάλληλου ατόμου για την πρώτη σεξουαλική επαφή.

content
psychologynnet.gr

Για μια καλύτερη προσαρμογή στο νέο σχολείο

Η αλλαγή σχολείου αποτελεί για κάθε παιδί μια δύσκολη διαδικασία κατά την οποία πρέπει ουσιαστικά να διαχειριστεί τον αποχωρισμό/ αποχαιρετισμό του παλιού σχολείου, των φίλων του κλπ., αλλά και την προσαρμογή στο νέο σχολικό περιβάλλον. Είναι σημαντικό οι γονείς να δώσουν σημασία στα συναισθήματα του παιδιού για αυτή την αλλαγή και να το βοηθήσουν καταρχήν να αποχαιρετήσει τους φίλους του, τη δασκάλα του, την τάξη του και να «κλείσει τον κύκλο» με έναν τρόπο που θα του ταιριάζει καλύτερα. Θα μπορούσε, για παράδειγμα, να κάνει ένα αποχαιρετιστήριο πάρτι, να βγάλει φωτογραφίες και να φτιάξει ένα αναμνηστικό άλμπουμ κ.ά. Παράλληλα είναι σημαντικό οι γονείς να απαντούν στις ερωτήσεις του παιδιού για το νέο σχολείο και να δημιουργούν θετικές αλλά ρεαλιστικές προσδοκίες. Μια επίσκεψη στο κτίριο του σχολείου μπορεί να δώσει μια πρώτη εικόνα, η γνωριμία της νέας γειτονιάς… Τέλος, είναι σημαντικό το παιδί να λάβει το μήνυμα ότι η αλλαγή αυτή δεν περιέχει μόνο στενοχώρια αλλά ότι αποτελεί και μια ευκαιρία για μια νέα αρχή σε πολλούς τομείς που μπορεί να το δυσκόλευαν μέχρι τώρα.

content
psychologynnet.gr

Ποιος είναι πράγματι ο «καλός μαθητής»;

Τα παιδιά, κατά τη διάρκεια της σχολικής τους ζωής, δηλαδή από την ηλικία των 6-18 χρόνων, διανύουν σημαντικές και καθοριστικές αλλαγές στην ανάπτυξη και εξέλιξη των νοητικών και σωματικών τους δεξιοτήτων. Εν μέσω όλων αυτών των αλλαγών καλούνται να αποδίδουν και στη διαδικασία της μάθησης στο σχολείο και να φέρνουν καλούς βαθμούς κλπ. Καλός μαθητής λοιπόν είναι εκείνος που καταφέρνει μέσα σε όλο αυτό τον κυκεώνα αλλαγών να οργανώνεται και να «μαθαίνει» με την ευρύτερη έννοια του όρου. Καλός μαθητής επίσης είναι εκείνος που έχει νιώσει και πιστέψει στην έννοια της αξίας του σχολείου και της γνώσης γενικότερα. Δεν διαβάζει μηχανικά ή μόνο για το μπράβο των άλλων αλλά πιστεύει ότι αυτό που κάνει στο σχολείο έχει αξία. Καλός μαθητής είναι επίσης εκείνος ο οποίος έχει συνειδητοποιήσει την έννοια της ευθύνης αλλά και το κόπου που χρειάζεται να καταβληθεί στη ζωή προκειμένου να καταφέρει κάποια πράγματα. Τέλος, πραγματικά καλός μαθητής είναι εκείνος ο οποίος τα καταφέρνει καλά και στην υπόλοιπη ζωή του και όχι μόνο στο να παίρνει καλούς βαθμούς στο σχολείο.